اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در دوسال اخیر 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: این شهرک صنعتی از شهرک‌های صنعتی خوب استان است و همه ظرفیت‌ها برای استقرار صنایع و جذب سرمایه گذاران فراهم است.

سید مسعود عظیمی در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین که همزمان با ایام دهه مبارک فجر و سفر استاندار فارس به این شهرستان برگزار شد افزود: در دوسال گذشته ۱۵میلیارد تومان به این شهرک صنعتی اختصاص یافته و در این مدت ۳ پروژه زیرساختی شامل زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت با اعتبار ۸میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در شهرک صنعتی قیروکارزین هزینه شده و ۲پروژه فیبر نوری و ایستگاه آتش نشانی با اعتبار ۶.۵میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی قیروکارزین با مساحت ۷۵ هکتار گنجایش استقرار ۲۶۰ واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع مختلف با پیش‌بینی اشتغال افزون بر ۱۳۰۰ را در خود دارد، گفت: در این شهرک صنعتی تاکنون ۵۹قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقدشده که از این تعداد ۱۴ واحد صنعتی با اشتغال ۱۸۰نفر بهره‌بردار شده اند.

عظیمی همچنین بر حمایت از ایجاد ناحیه صنعتی دوم در این شهرستان با محوریت بخش خصوصی و در قالب شهرک صنعتی غیر دولتی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوز‌های قانونی احداث و بهره برداری شهرک‌های غیر دولتی در استان توسط این شرکت صادر می‌شود آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه مزیت اصلی شهرستان قیروکارزین بر پایه تولیدات کشاورزی و محصولات سبک باغی است گفت:به همین علت نیز بخش زیادی از صنایع موجود در شهرک صنعتی را صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکیل می‌دهند که با مشکل تکمیل ظرفیت زون صنایع غذایی مواجه هستیم.

او با اشاره به وجود متقاضیان صنایع غذایی، از آمادگی این شرکت برای تغییر کاربری برخی زون‌های این شهرک صنعتی به زون صنایع غذایی خبر داد و گفت: در این زمینه نیاز است دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره کل محیط زیست فارس همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا ظرفیت این شهرک صنعتی برای استقرار و جذب سرمایه گذاران این بخش فراهم شود.

عظیمی همچنین با اشاره به تسریع در رفع نواقص خط انتقال برق شهرک صنعتی قیروکارزین توسط شرکت توزیع برق فارس گفت: انتظار داریم مشکلات این طرح هرچه سریعتر رفع تا زمینه تامین برق پایدار شهرک صنعتی فراهم شود.

در جلسه شورای اداری شهرستان قیروکارزین که در شهر افزر برگزار شد مقرر شد شرکت توزیع برق فارس تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳نسبت به رفع نواقص خط انتقال اقدام کند.

همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست نسبت به تغییر کاربری بخشی از اراضی شهرک صنعتی به صنایع غذایی اقدام کنند. 

همچنین در جلسه استاندار فارس با فعالان اقتصادی شهرستان وبا برپایی میز خدمت به مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی رسیدگی شد. در این جلسه مشکلات هفت صنعتگر و سرمایه گذار در شهرک صنعتی قیروکارزین مطرح و رسیدگی شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به شهرستان قیر و کارزین از زیرساخت‌های شهرک صنعتی نیز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.